Description
MARCO POLO GROUP slurry tankers GMP1A belong to a wide range of agricultural trailers of R3a category, with a maximum design speed of 40 km / h for which an approval certificate No. PL * 4759 * 00 has been issued in accordance with Directive 2003/37 / EEC of the European Parliament and of the Council.
GMP1A type vehicle meets the requirements of the Road Traffic Law, the Machinery Directive 2006/42 / EC and all relevant health and safety Norms:
- PN-EN-EN-707+ A1 Agricultural machinery. Slurry Tankers Safety requirements.
- PN-EN ISO 12100-2012 “Safety of machinery. General design principles. Risk assessment and risk reduction”.
- PN-EN ISO 4254- 1-2013-08 Agricultural machinery – Safety – Part 1. General requirements It also meets the requirements of the Regulation of the Minister of Infrastructure from 31 December 2002 on the technical conditions of vehicles and the scope of their necessary equipment (Journal of Laws, item 2022 from December 15 2016)
A distinguishing feature of GMP1A tankers is a self-supporting structure in which the tank and other components are inseparably connected and mounted on a single axle wheel. The entire steel structure is hot-dip galvanized which guarantees longevity of the tanker. The advantage of single-axle suspension is the agility and ease of maneuveringv of the tanker.
Specification
The table lists the basic specifications of the standard equipped tanker.
TANK CAPACITY [l] |
3000 |
TANK DIAMETER [mm] |
1400 |
TANK LENGTH [mm] |
2240 |
NUMBER OF BAFFLE PLATES |
– |
TRAILER MAXIMUM LENGTH [mm] |
4500 |
TRAILER MAXIMUM WIDTH [mm] |
2380 |
TRAILER MAXIMUM HEIGHT [mm] |
2500 |
TRACK OF WHEELS |
1800 or 1870*) |
UNLADEN WEIGHT [kg] |
1150 |
TECHNICALLY PERMISSIBLE GROSS WEIGHT [kg] |
4300 |
MAXIMUM PERMISSIBLE MASS PER AXLE [kg] |
3800 |
MAXIMUM PERMISSIBLE VERTICAL LOAD ON THE HOOK [kg] |
1000 |
MECHANICAL OPERATION BRAKE, DRUMS DIMENSIONS [mm] |
300×90 |
PARKING BRAKE |
mechanical, controlled manually |
TIRE DIMENSIONS (rim size) |
500 / 50-17 (16.00×17, number of holes 8) |
MANDATORY LIGHTENING, LIGHTS |
position lights, direction indicators, reflectors, brakes, emergency, outline |
COUPLING TYPE |
drawbar eye D50 lower tractor hitch |
METHOD TO ADJUST THE POSITION OF THE DRAWBAR EYE |
mechanical with drawbar support in the range of 280 mm to 600 mm |
MINIMAL DEMAND FOR POWER IN THE TRACTOR |
36 |
PTO SPEED [rpm] |
540 |
VACUUM PUMP TYPE – EFFICIENCY |
MEC3000 – 3600 |
REAR LID |
closed with the hatch Ø 600 mm |
MOUNTING BRACKET AND LATCHES – SIZE |
5” (Ø127 mm) |
NUMBER OF MOUNTING BRACKETS |
one outlet on the rear lid and two side suction (one blind) |
CONNECTION SYSTEM |
type “Perrot” |
FILL LEVEL SPECULUM |
two 4″ glass speculum on the front lid |
TOP HATCH |
Ø210 mm |
* 1870 mm spacing for rim with ET-35ETmm offset
Accessories
Na specjalne życzenie (za dodatkową opłatą) wóz można wyposażyć o dodatkowe elementy:
- dennicę tylną otwieraną z dwoma króćcami – wylewowym i ssawnym
- rurowy wskaźnik poziomu napełnienia,
- drabinkę z podestem w celu ułatwienia dojścia na górę zbiornika,
- mechaniczny mieszalnik we wnętrzu zbiornika napędzany hydraulicznie,
- aplikator naglebowy z systemem węży wleczonych o szerokości 3m
a także można zwiększyć rozmiar króćców próżniową o zwiększonej wydajności.
Wozy asenizacyjne GRUPY MARCO-POLO należą do grupy maszyn, w których energia konieczna do napełnienia zbiornika i jego opróżnienia dostarczana jest przez pompę próżniową. Wytwarza ona podciśnienie (próżnię) podczas napełniania lub nadciśnienie – podczas opróżniania. Dopuszczalna jest możliwość opróżniania zbiornika grawitacyjnie. Każdy wóz asenizacyjny wyposażony jest w ciśnieniowy zbiornik cylindryczny wykonany z płaszczy stalowych o grubości 5 mm spawanych obustronnie. Zbiornik jest ocynkowany ogniowo. Posiada wewnętrzne pierścienie wzmacniające z teownika oraz dodatkowe usztywnienia pod podporami mocującymi zbiornik.
- Zbiorniki wyposażono w łopatkowe rotacyjne pompy próżniowe BATTIONI PAGANI o wysokiej wydajności i niezawodności. Pobór mocy inicjuje praca wału odbioru mocy ciągnika WOM. Sterowanie fazami pracy zasycania i kompresji ręczne.
- Pompa próżniowa chroniona jest przed przedostaniem się do jej wnętrza zawartości ze zbiornika przez dwa zawory przelewowe firmy METALTECNICA: zawór syfonowy i zawór główny odcinający.
- Wylot ssący pompy próżniowej jest połączony z tłumikiem odzyskiwaczem oleju. To rozwiązanie zmniejsza ilość zanieczyszczeń dostających się do pompy podczas rozlewania w warunkach polowych oraz znacznie ogranicza hałas – efekt pracy pompy.
- Zbiornik chroniony jest przez dwa zawory bezpieczeństwa: nadciśnieniowy (0,5 bar) i regulacji próżni (-0,8 bar) Rzeczywiste uzyskiwane w zbiorniku wartości ciśnienia wskazuje monometr.
- Króćce zbiornika wyposażone są w zasuwy mosiężne dwukołnierzowe METALTECNICA. Zasuwa wylewowa otwierana jest hydraulicznie jednokierunkowo. Zamykana jest samoczynne po zdjęciu ciśnienia. Zasuwa ssawna otwierana jest ręcznie za pomocą dźwigni.
- System podłączania węża ssawnego typ Perrot ma szybkozłącze.
- Rozlewacz z płytką rozbryzgową okrągłą płaską „górną” – szerokość robocza do 14 m.